Gamificatie: Online vs. Offline

Zoals in de vorige blogposts beschreven is gamificatie het gebruiken van game mechanics om mensen langer aan je bedrijf te binden.

De mogelijkheden voor gamificatie zijn zo goed als eindeloos. Door het slim implementeren van game mechanics kun je zowel consumenten als medewerkers langer aan uw bedrijf binden.

Zoals al eerder beschreven worden veel mensen gestimuleerd door het winnen van dingen, de sociale interactie en het deel zijn van een groep. Gamificatie doet dit allemaal.

Offline kun je gamificatie gebruiken om je medewerkers te stimuleren om beter of sneller te werken.
Dit kan je doen door het maken van een leaderboard of door het stimuleren om in een team te werken en hier voor de groep mensen leuke beloningen tegenover te zetten. De mogelijkheden offline zijn praktisch eindeloos.

Online is gamificatie een goed middel om meerdere dingen te doen, je kan gamificatie gebruiken om een fanbase op te bouwen, of om consumenten langer aan je bedrijf te binden via leuke acties. Deze methode werkt zowel offline als online.

Gamificatie werkt dus in zowel de virtuele wereld als in de fysieke wereld. De volgende blogpost zal gaan over voorbeelden van gamificatie en hoe het werkt.

Advertenties
Een reactie plaatsen

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: